Egészség

Mediterrán diéta, hóbort vagy egészséges étkezés?

Mediterrán diéta
Mediterrán diéta

A Földközi-tenger térségében élő népek étrendje igen változatos, rostokban gazdag, amelyek gátolják az elhízást. Az ételeik főbb összetevői közé tartoznak a tenger gyümölcsei, a különböző zöldségek és a gyümölcsök, amelyek kiváló alapot szolgáltatnak a mediterrán diéta sikerességéhez. A mediterrán étrendhez tartozik még a magas kakaótartalmú étcsokoládé, na meg a vörösbor is.

Az utóbbi években a dietetikusok komoly kutatásokat végeztek ezen a területen élő emberek körében. A kutatások eredményei azt támasztják alá, hogy azok között, akik a mediterrán diéta alapelveit alkalmazzák, jóval kevesebb a szív, az érrendszeri, és a daganatos megbetegedések kialakulásának aránya a más vidéken élőkkel szemben, mindez a mediterrán diéta magas flavonoid, rost és vitamin tartalmának köszönhetően.

A mediterrán diéta részét képező tésztát teljes kiőrlésű durumbúza lisztből készítik, így az a magas rost és vitamin tartalma mellett, ásványi anyagokban is bővelkedik. Ezek mellett az étrend bővelkedik sovány húsokban, halakban és tenger gyümölcseiben, amelyek segítenek fehérje-, vas- és B12-vitamin szükségletünk kielégítésében. A halak ráadásul az esszenciális zsírsavaknak is jó forrásai. Ennek köszönhetően újabban a mediterrán diéta gyakran használt a dietetikusok által ajánlott fogyókúrákban is.

Print Friendly, PDF & Email

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás