Négyévszakos gumi: Pro és kontra

Négyévszakos gumi

Még a hozzáértőket is meglepi, hogy a négy évszakra kitalált abroncsok miért válnak annyira elterjedtté. Pedig nem vitás, hogy egy jó minőségű négyévszakos gumi közel olyan jól teljesít, mint egy átlagos nyári vagy téli változat. Sokan azért veszik meg ezt, mert a teljes komfort garantált, ugyanis nem kell évente kétszer a cserével bajlódni, és ez egész évben a kocsin maradhat. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a tulajdonosok nem félnek a nagy kánikulában vagy hólepte utakon ezzel száguldozni?

Nos, a négyévszakos gumi népszerűsége azért annyira egyértelmű, mert például tavaly is enyhébb, szinte hómentes télnek örülhettek a sofőrök. Emiatt nem kell a masszív téli gumikat feltenni. A négyévszakos gumi azért is kedvelt, mert a meleg nyarat és az enyhe telet jól bírja. Természetesen, aki nem akar kockáztatni, és számára fontos a teljes biztonság, akkor jól teszi, ha a téli-nyári gumik mellett dönt.

A szakemberek véleményét is megosztja ez a termék, azonban sokan azt tapasztalják, hogy a piacvezető cégek egyre nívósabb, tartósabb és jobban teljesítő változatokat dobnak piacra. Mindenképp érdemes szót ejteni a negatívumokról is. A négyévszakos gumi talán kiemelkedő hátránya az, hogy nem igazán bírja jól a szélsőséges időjárást, így a nagy forróságban veszít tapadásából, és télen túlságosan merevvé válhat.

Azt is tudni kell, hogy még a legjobb négyévszakos gumi is a nagy hőmérséklet-változások hatására jobban kopik. Ezért ez az abroncs leginkább azoknak válik be, akik csak keveset utaznak, és csak akkor, amikor tavaszias, őszies az idő. Ekkor semmi gond nem lesz a gumival, főleg, ha az ember a sebességhatárokat is teljes mértékben betartja.

Print Friendly