Amikor leülünk egy PC elé, és úgy döntünk, hogy munka
helyett inkább nyomunk egy menetet a stresszoldásként valamelyik népszerű
stratégiai játékkal, valószínűleg meg sem fordul a fejünkben, hogy a játék
minden egyes eleme mögött mennyire komoly fejlesztő munka áll.
Sokkal több játékban vannak scriptek, mint hinnénk, hisz a mai modern nyelvek már eléggé jól beépíthetőek, elrejthetőek, viszont vannak olyan esetek is, amikor a script a játék szerves része, a fejlesztők bátorítják a játékosokat, hogy minél több úgynevezett addont írjanak, ezzel is bővítve a játék tudását. Hogy mi mindenre lehet jó egy scriptnyelv egy program fejlesztésekor, főleg játék
fejlesztésekor.
Egy játék fejlesztése során sok olyan kód készül, ami a designerek kénye-kedve szerint
változik. A trigger rendszer az egyik elterjedt módja script nyelveket használatának, ami elég komoly
szabadságot ad a designereknek arra, hogy egy adott játék pályáit minél inkább egyedire
építsék. Talán a legismertebb példa arra, hogy egy program teljes GUI rendszere
és logikája scriptnyelvre épül maga a World of Warcraft, ahol tetszőleges widget
elemeket hozhatunk létre és vezérelhetjük azokat. Akár az alap GUI interface-t
teljes egészében a saját ízlésünk szerint átformálhatjuk.
Ez a megoldás óriási flexibitást ad a GUI tervezésekor, fejlesztésekor, arról nem is beszélve, hogy
a játék élettartalmát is képes meghosszabbítani, hisz a játékosok vagy
fejleszthetik, vagy a mások által fejlesztett módosításokkal szinte egy új játékot
játszhatnak.
Kovács Rhewa Andrea