A Lua scriptnyelvnek rengeteg előnye van, és alig akad olyan hátránya, amit komolyan fel lehetne róni neki. Először is piszkosul
gyors, minden más scriptnyelvet kenterbe ver, emiatt aztán a memóriahasználat
alapján szintén verhetetlen.
Egyszerű, jól átlátható, emiatt könnyen tanulható, de nem sablonos, nincs benne pointer, vagy alacsonyszintű adatkezelési rendszer emiatt nemcsak programozóknak, hanem designereknek, grafikusoknak és
tesztereknek is javasolt a használata.
A Lua-hoz nagyon komoly szerkesztő és debug eszközök és alkalmazások találhatók a neten, illetve multi platform, ami
miatt szinte bármire le lehet fordítani, használható Linux/Windows/Xbox/PS/Kb alatt
és minden okos telefonhoz. Mivel az alap rendszerbe nem akartak sok mindent
zsúfolni, a modularitásra már igen komoly figyelmet fordítottak Rengeteg modul
készült a Luahoz, amivel már szinte bármit meg tudunk csinálni; OpenGL,D3,
hálózat, Windows Forms, GTK+, adatbázisok és így tovább.
Ha fel szeretnénk fedezni, akár csak hobbi szinten, saját magunk is nagyon egyszerűen fejleszthetünk
hozzá saját modult. Egy szó, mint száz, a Lua rendkívül sokoldalú és jól
használható script nyelv, rengeteg olyan tulajdonsággal, ami egy
játékfejlesztés, során fontos lehet. A Lua scriptnyelvet használó játékok közé
tartozik például: a Heros Might and Magic V. a S.T.A.L.K.E.R., a Sim City 4., a
Worl of Warcraft, a Warhammer Online, a Rift, a Supreme Commander, a Homeworld 2, a CryEngine, a Maffia II, és a
Codename Panzers: Cold War is.
Kovács Rhewa Andrea