Legyen szó bármilyen keréktárcsáról, a legfontosabb paraméterekkel tisztában kell lenni ahhoz, hogy a megfelelőt tudja megvenni a vevő. Amivel a legtöbb embernek meggyűlik a baja a Fiat 500 alufelni megvételekor, az a bizonyos ET szám, ami a német Einpresstiefe rövidítése. Valamilyen oknál fogva ez a nehezen megjegyezhető és a még nehezebben kiejthető kifejezés terjedt el.
Ugye az átmérővel és szélességgel csak a keréktárcsa palástját lehet beméretezni. Arról a részről van tehát szó, ahova a tárcsa felkerül, felfekszik. De nem lehet megfeledkezni arról sem, hogy a kerékágyra miként kerül felfogatásra az abroncs. A Fiat 500 alufelni ET száma ezért annyira lényeges.
Ezt nem colban, hüvelykben, hanem milliméterben adják meg. A palást középvonala és a felfogatási sík közötti távolságot jelenti. Érdekes, hogy ez nem csupán egy pozitív, de egy negatív érték is lehet. Nyilván ez ritkán fordul elő, de ekkor a felfogatási síknál kijjebb esik a középvonal.
Aki megérti az ET értéket, annak nem lesz nehéz dolga az osztókörrel, a csavarok számával vagy épp a középfurattal. A csavarok számát talán nem kell magyarázni, az osztókörre azonban érdemes kitérni, főleg akkor, amikor egyedibb Fiat 500 alufelni mellett akar dönteni a vásárló.
Az osztókör fontos a Peugeot 208 felni megvételekor is
Mit jelent az a bizonyos osztókör? Ezen a képzeletbeli körön vannak a lyukak középpontjai, amibe a kerékcsavarok jönnek a Peugeot 208 felni eszközben. Ha utángyártott tárcsáról van szó, akkor kétféle osztókörhöz is kifúrják a lyukakat. A legtöbb esetben a megszokott négycsavaros felfogatásnál jön ki jól a nyolc furat. Ekkor még a csavarok felfekvési felületében is lehet különbség.
Egyes gyártók manapság már nem sima kúpos, hanem gömbszerű felülettel illesztik a kerékcsavart és az anyát a Peugeot 208 felni kellékhez. A középfurat pedig a nevéhez méltóan a felni közepén található, és általában ez központosítja a kereket az agyon. A minden igényt kielégítő Peugeot 208 felni megvehető az Alu-Felni shopban.