A kereskedelemben sok olyan apró trükk van, amivel lehet fokozni a bevételt. Ezek gyakran olyan egyszerű dolgok, hogy sokan nem is gondolnak rá. Ki hinné, hogy az üzletvilágítás is igen nagy hatással van az eladásra? Pedig így van! Persze ha jobban belegondolunk, senki nem megy be szívesen egy sötét, rosszul kivilágított boltba. A fényárban úszó üzletek már messziről kitűnnek a többi közül és odacsábítják a vásárlókat. Nem véletlen, hogy az üzletvilágítás mellett, a hatalmas fényreklámok és kirakat világítás is egyre nagyobb divat.
Persze azért ezzel is óvatosan kell bánni, mert az előnyből könnyen hátrány lehet, ha átesünk a ló túloldalára. Nem szerencsés ugyan a túl gyenge világítás, de a nagyon erős, már-már vakító fények alkalmazása sem válik előnyére az üzletnek. Meg kell találni azt a középutat, ami elég fényt biztosít anélkül, hogy az zavaró lenne. Az üzletvilágítás megvalósítása előtt tehát érdemes alaposan megtervezni azt és ha szükséges, akár szakértő segítségét is igénybe kell venni.
Az üzletvilágítás lényege tehát, hogy jól láthatóvá és csábítóvá tegye az eladásra készült termékeket. Egy sötét boltban minden termék szürkének, egyhangúnak tűnik. Hiába való a díszes, színes csomagolás, a frappáns reklámszövegek, ha a vásárlók nem látják, nem tudják elolvasni azokat. Így erre figyelni kell, hogy kellő erősségű fény legyen a boltokban, áruházakban. A szakértők szerint a meleg fehér fény a legideálisabb választás az üzletvilágítás kivitelezésekor.
Persze ez a bolt hangulatától is függ. Előfordulhat, hogy egyes helyeken a hideg fehér fény jobban kihangsúlyozza az üzlet jellegét. A LED égők mindkét esetben megfelelnek. Nagy előnyük, hogy rendkívül energiatakarékosak és hosszú élettartammal bírnak, így egyrészt gazdaságosak is, másrészt pedig környezetbarát felhasználást tesznek lehetővé. A profit optimalizálása szempontjából igen lényeges, hogy a kiadások minél kisebbek legyenek, ezért az üzletvilágítás akkor lesz a leghatékonyabb, ha LED lámpákkal valósítjuk azt meg.